دلایل رنگ پس دادن قالی هنگام شستشو - قالیشویی مرکزی

دلایل رنگ پس دادن قالی هنگام شستشو


دلایل رنگ پس دادن قالی هنگام شستشو

فرش های مختلفی با جنس های متفاوتی وجود دارد که بسته به مسائل مختلفی ممکن است دچار پس دادن رنگ شوند. طبق بررسی ها می توان گفت بیشتر فرش های دستبافت بعد از تماس گرفتن با هر نوع مایع دچار این مشکل شده و ظاهر آن ها خراب می شود.

اما شاید برای شما نیز سوال باشد که دلیل این اتفاق چیست و چرا فرش ها با مشکل رنگ پس دادن مواجه می شوند. به همین دلیل برای پاسخ به سوال شما در نظر داریم در این مقاله شما را با اصلی ترین دلایل رنگ پس دادن قالی هنگام شستشو آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

دلایل رنگ پس دادن قالی هنگام شستشو

رنگ پس دادن فرش ها در زمان شستشو دارای علل مختلفی است و ممکن است این مسئله به جنس فرش یا استفاده از روش غلط برای شستشو نیز مربوط شود. اما در اصل این مشکل در فرش های دستبافت و ماشینی با همدیگر فرق دارد. به همین دلیل در ادامه شما را با دلایل رنگ پس دادن فرش هنگام شستشو آشنا کنیم. این دلایل عبارتند از:

همچنین بخوانید ….

رنگرزی یکی از هنرهای قدیمی ایرانی است که هنرمندان بسیاری توانایی انجام آن را داشتند. این مطلب در مورد تاریخچه رنگرزی قالی در ایران است…

دلایل رنگ پس دادن قالی هنگام شستشو

رنگ پس دادن فرش دستبافت

برای تولید فرش های دستبافت همیشه از الیاف طبیعی مثل پشم، ابریشم و غیره استفاده می کنند. دلیل رنگ پس دادن این فرش نیز بسته به این مرحله از تولید فرش دارد و اگر این مراحل به خوبی انجام شود احتمال رنگ پس دادن فرش پایین می آید. اما بهتر است بدانید که هشتاد درصد فرش های دستبافت صرف نظر از کیفیتی که دارند بعد از شستن رنگ پس می دهند.

بی کیفیت بودن رنگ و پشم

اگر کیفیت پشمی که برای تولید فرش استفاده می شود پایین بوده و رنگرزی آن نیز به خوبی انجام نشود، فرش ها در زمان شستشو با مشکل پس دادن رنگ مواجه خواهند شد.

استفاده از شوینده نامناسب

فرش های دستبافت همیشه نسبت به فرش های ماشینی از حساسیت بالاتری برخوردار هستند. به همین دلیل در زمان شستشوی آن ها از شوینده های ملایم و با کیفیت استفاده کنید.

یکی از دلایل مهم رنگ پس دادن فرش هنگام شستشو نیز مربوط به استفاده از شوینده های شیمیایی قوی، بی کیفیت و غیر استاندارد است. استفاده کردن از این مدل شوینده باعث آسیب دیدن فرش و کاهش زیبایی آن خواهد شد.

دلایل رنگ پس دادن قالی هنگام شستشو - قالیشویی مرکزی

استفاده از روش نامناسب برای شستن فرش

برای شستشوی فرش های دستبافت باید دقت و حساسیت زیادی به کار ببرید و نباید آن ها را مثل فرش های ماشینی بشویید. اگر برای شستن این فرش ها از روش های خوبی استفاده نکنید به راحتی باعث قاطی شدن رنگ آن می شوید. همچنین فرش های ماشینی برخی مواقع از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و همین مسئله باعث رنگ پس دادن آن ها در زمان شستشو می شود.

سخن پایانی

فرش ها صرف نظر از نوعی که دارند با جنس و متریال های مختلفی تولید می شوند. این مسئله می تواند آغازگر مشکل رنگ پس دادن فرش ها شوید. به این صورت که اگر برای تولید فرش ها از مواد بی کیفیت استفاده کنند این مسئله باعث می شود آن ها در زمان شستشو با مشکل رنگ پس دادن مواجه شوند. همچنین مسائل دیگری که در این مقاله ذکر کردیم نیز باعث این مشکل می شود.

سفارش آنلاین خدمات قالیشویی مرکزی

با سفارش آنلاین خدمات قالیشویی خود از ۱۰% تخفیف ویژه سفارش آنلاین بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.