تاثیر تراکم فرش بر کیفیت آن چیست؟

تاثیر تراکم فرش بر کیفیت آن چیست؟


تاثیر تراکم فرش بر کیفیت آن چیست؟

شانه و تراکم فرش مواردی هستند که در موقع خرید اهمیت بالایی دارند. هر چه تراکم فرش بیشتر به مراتب قیمت و ارزش فرش نیز بالاتر خواهد بود. این مسئله در مورد فرش های ماشینی نیز صادق است اما عوامل تاثیر گذار دیگری نیز وجود دارد. مثلا الیاف فرش، یا زیبایی و ظرافت فرش نیز عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن خواهد بود.

در رابطه با تراکم فرش های ماشینی لازم است ذکر کنیم که تراکم طولی فرش ماشینی در واقع تعداد گره ها یا ریشه هایی است که در یک متر از فرش ماشینی وجود دارد. برای آگاهی از تعداد شانه فرش نیز باید این گونه عمل کرد، مثلا ۱۰ سانت از فرش را در نظر گرفته و تعداد گره ها را بشمارید اگر ۱۰۰ عدد ریشه بافته شده باشد در این صورت آن فرش ۱۰۰۰ شانه خواهد بود.

همانطور که گفته شد عواملی چون جنس الیاف اولیه فرش بر قیمت فرش تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. اما لازم به ذکر است فرش هایی با تراکم بالا ظرافت و زیبایی خاصی دارند که قطعا از قیمت بالایی نیز برخوردار خواهند بود.
اگر فرشی میخواهید که ارزان تر باشد باید فرشی با تراکم پایین تر خریداری کنید. برای خرید فرش با تراکم بالاتر باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید. مسلما با افزایش تراکم فرش کیفیت و ارزش فرش نیز بیشتر خواهد شد. فرش های پر تراکم مقاومت بیشتری را در مقابل عوامل سایشی و محیطی خواهند داشت. وقتی یک فرش با تراکم و شانه بالا خریداری می شوند دیگر نباید نگران پاخوردگی و رفت و آمد های روی فرش بود.

همچنین بخوانید ….

۷ ترفند مهم برای قالی باف ها

ترفندهای کاربردی مفید زیادی می تواند برای قالی باف ها وجود داشته باشد که بر طی تجربیات قالی باف ها گردآوری می شوند، اگر این …

فرش های پر تراکم و توپر در برابر پا خوردن و قرار گرفتن چیزهای سنگین مقاومت بسیاری خواهندداشت. این نوع فرش ها تا سالیان درازی می توانند بدون تغییر در منزل شما باشند.
هرچه تعداد گره های به کار رفته در یک متر مربع از فرش بیشتر باشد در واقع به این معنی خواهد بود که میزان الیاف و نخ مورد استفاده در آن فرش نیز بیشتر است پس قطعا قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

از طرف دیگر برای اینکه تعداد نخ های بیشتری در یک متر مربع از فرش کنار هم قرار بگیرد باید از نخ های نازکتر، مقاوم تر و البته اصلاح شده استفاده شود. پس طبیعی است که قیمت فرش هایی با تراکم و شانه بالا بیشتر باشد. با افزایش تراکم ضخامت فرش کمتر می شود به همین علت است که فرش های پر تراکم ظرافت بیشتری دارند و بیشتر برای کسانی مناسب اند که بر روی مبل نشست و برخاست می کنند.

تاثیر تراکم فرش بر کیفیت آن

سفارش آنلاین خدمات قالیشویی مرکزی

با سفارش آنلاین خدمات قالیشویی خود از ۱۰% تخفیف ویژه سفارش آنلاین بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.