گرانی‌ها چه بر سر قالیشویی‌ها آورده است - قالیشویی مرکزی

گرانی‌ها چه بر سر قالیشویی‌ها آورده است


گرانی‌ها چه بر سر قالیشویی‌ها آورده است؟ چرا قیمت خدمات شست‌وشو در قالیشویی‌ها افزایش یافته است؟

مطمئناً، هیچ کس این را نمی‌خواهد که هزینه بسیار بالایی را برای شستشوی قالی‌های خود بپردازد؛ اما قالیشویی نیز مانند سایر کسب‌وکارها با تورم ناشی از فشار هزینه‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند. برای بهتر درک کردن این موضوع، لازم است بدانید که افزایش قیمت قالیشویی به چه عواملی بستگی دارد. این عوامل از اندازه قالی و میزان کثیفی تا روش شستشو و محل قالیشویی می‌توانند هزینه متفاوتی را برای شما برآورد کنند.

اما موارد مذکور، تنها عوامل افزایش قیمت قالیشویی به حساب نمی‌آیند؛ بلکه عوامل دیگری نیز وجود دارند که در قیمت قالیشویی و شستشوی فرش‌های شما دخیل‌اند. ما این عواملی را که اخیراً باعث افزایش ناگهانی قیمت قالیشویی شده‌اند، در ادامه مطلب بررسی می‌کنیم.

۱. افزایش نرخ ارز و بی‌ارزش شدن ریال

این در مورد افزایش قیمت خدمات قالیشویی نیز صدق می‌کند؛ بنابراین، قیمت تمام شده شستشوی فرش‌ها با توجه به رشد هزینه‌های مواد مصرفی و بر اساس متراژ فرش‌ها، دستخوش تغییراتی در جهت افزایش نرخ آن‌ها می‌شود.

همچنین بخوانید ….

 در برخی موارد شستشوی قالی‌ها توسط قالیشویی‌ها به‌درستی انجام نمی‌شود و این امر می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود. در این مقاله به بررسی دلایلی که باعث ایجاد شکایت از قالیشویی می‌شوند، پرداخته می‌شود …

۲. افزایش نرخ تورم

بالا بودن نرخ تورم، یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت در ماه‌های اخیر است که تقریباً می‌تواند بر روی هر محصول یا خدماتی رخ دهد؛ ازجمله هزینه‌های مبتنی بر شستشوی قالی و خدمات آب و برق که به شدت تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند.متأسفانه، زمانی که تورم در اقتصاد کشور ما وجود دارد، اصولاً به یک نگرانی اساسی هم برای مصرف‌کنندگان و هم کسب‌وکارها تبدیل می‌شود؛ به این دلیل که پولی که امروز پس‌انداز شده است، فردا ارزش کمتری خواهد داشت و به همین نسبت قدرت خرید مصرف‌کننده نیز کمتر می‌شود.

از طرف دیگر، عامل تورم می‌تواند بر نرخ ارز نیز تأثیر بگذارد و در صورتی که نرخ تورم بالا باشد، منجر به کاهش ارزش پول ما می‌شود. این امر، در نهایت، باعث می‌شود تا قیمت خدماتی مانند قالیشویی در کنار سایر خدمات به سرعت افزایش پیدا کند.

۳. گرانی تعمیر ماشین‌آلات شست و شوی فرش

به طور کلی در ماشین‌آلات قالیشویی، هزینه قطعات و تعمیر آن بسته به عوامل مختلفی مانند نوع تعمیر، برند دستگاه فرش شوی، مدل دستگاه، محل تعمیر و … می‌تواند بسیار متفاوت باشد و بر میزان قیمت قالیشویی بیفزاید.

۴. افزایش هزینه‌ی رهن و اجاره زمین و ملک

از طرف دیگر، ارائه خدمات شستشوی قالی در برخی از مناطق شهر نیز نسبت به دیگر مناطق، معمولاً با افزایش قیمت قالیشویی همراه است؛ به این دلیل که هزینه‌های رهن و اجاره، نیروی کار و مالیات در این مناطق بیشتر است؛ در نتیجه، این کاملاً طبیعی است که هزینه خدمات قالیشویی در برخی از مناطق گران‌تر باشد.

گرانی‌ها چه بر سر قالیشویی‌ها آورده است - قالیشویی مرکزی

۵. افزایش دستمزد کارگران

با توجه به این که نیروی کار، بخش قابل توجهی از کل مجموعه قالیشویی را تشکیل می‌دهد، پس معقولانه است که دستمزد منصفانه‌ای بابت مهارت، تجربه، تخصص و دانششان در استفاده از ابزار دریافت کنند. این کار، نه تنها سطح کیفی قالیشویی را بالا می‌برد؛ بلکه از بروز اشتباهاتی که ممکن است با استخدام یک کارگر جدید به وجود آید و هزینه‌های تعمیراتی را افزایش دهد، جلوگیری به عمل می‌آید.

۶. قیمت بالای ماشین‌آلات برای شروع کار

از طرف دیگر، باید هزینه‌های مربوط به ابزارها، لوازم جانبی، اپراتور دستگاه، هزینه مواد مصرفی و شوینده‌ها و سایر نیازهای نگهداری را نیز در نظر داشته باشید. همه این عوامل در کنار هم نقش مهمی در افزایش قیمت قالیشویی دارند.

۷. تأمین مخارج برق و حق آب

از آنجایی که تأمین آب و برق از عناصر اصلی ماشین‌آلات فرش شوی و خشک‌کن به حساب می‌آیند، وجود آن‌ها در صنعت قالیشویی از ضروریات است.

سفارش آنلاین خدمات قالیشویی مرکزی

با سفارش آنلاین خدمات قالیشویی خود از ۱۰% تخفیف ویژه سفارش آنلاین بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.