پادری نوعی فرش، موکت یا گلیم است که میتواند در دکوراسیون و زیبایی منزل تاثیر چشم گیری بگذارد و با توجه به محل قرار گیری آن (ورودی خانه آشپزخانه حمام و دسشویی و…) جنس، طرح و مدل آن تغییر می کند. در زیر به اهمیت پادری در دکوراسیون منزل و ویژگی های لازم برای استفاده در محل های مختلف می پردازیم.

پادری ورودی: پادری ایی که جلوی درب ورودی منزل مورد استفاده قرار می گیرد و از عبور آلودگی و گرد و غبار هنگام تردد جلوگیری می کند. ورودی خانه اولین جایی است که هنگام ورود افراد به چشم می خورد؛ پس انتخاب پادری زیبا و مناسب با وسایل منزل امری مهم می باشد. رنگ پادری این قسمت بهتر است به گونه ایی باشد که کثیفی را کمتر نشان دهد مانند (قهوه ایی طوسی نخودی ) و همچنین اگر طول این پادری ها به اندازه بازشوی در باشد مناسب تر خواهد بود.

پادری دستشویی و حمام: پادری دستشویی و حمام برای جذب رطوبت استفاده میشود. پادری ایی که درون سرویس بهداشتی قرار میگیرد برای اینکه در مقابل آب و رطوبت مقاوم باشد، باید از جنس پلاستیکی تهیه شود و اما پادری بیرون سرویس بهداشتی و حمام باید از جنسی باشد که قدرت جذب آب بالایی را دارا باشد تا به هنگام خروج، آب پاها را گرفته و از سرخوردگی  جلوگیری کند. پادری این قسمت  باید حتما دارای لاتکس باشد و لیز نخورد.

پادری آشپزخانه: به دلیل وجود چربی زیاد در آشپزخانه نسبت به سایر قسمت های منزل، پادری این قسمت باید دارای جنسی محکم و غیرقابل نفوذ بوده و همچنین به دلیل اینکه شست و شوی این پادری زیاد است، باید از مقاوت بالایی برخوردار بوده و استحکام خود را از دست ندهد.

همچنین بخوانید ….

مسلما جارو کردن فرش امری ضروری برای پاک کردن آلودگی ها و گرد و خاک از روی آن است، اما در صورتی که این کار با رعایت برخی نکات و اصول لازم انجام نشود می تواند از عمر مفید فرش….

پادری در اتاق خواب: پادری در اتاق خواب به چند منظور استفاده میشود. مثلا اگر اتاق داری تراس باشد، جلوی درب ورودی تراس برای جلوگیری از آلودگی یک پادری قرار داده میشود یا در کنار تخت برای جلوگیری از تماس مستقیم پا ها مخصوصا در فصل سرما با زمین پادری استفاده می شود که نقش مهمی در دکور اتاق داشته و با انتخاب رنگ و طرح مناسب به زیبایی اتاق می افزاید.

از پادری در اتاق نشیمن در مقابل مبل نیز استفاده میشود که بیشتر جنبه ی تزیینی داشته و فضای دلنشینی ایجاد میکند.

بیشترین پادری موجود در بازار پادری ماشینی است که در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید میشود و به دلیل کیفیت بالا  قیمت مناسب و قابلیت شست و شوی راحت، طرفداران زیادی دارد.

از شیک ترین و گران ترین پادری ها پادری های دستباف هستند که مقاومت بالایی دارند و در خانه هایی که دکوراسیون سنتی دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

جدیدترین نوع پادری هم پادری چرمی است که از چرم مصنوعی ساخته میشود و در مقابل رطوبت بسیار مقاوم است.

قدیمی ترین نوع پادری هم پادری نمدی است که از پشم بافته می شود و دارای قیمتی ارزان تر نسبت به پادری های دیگر است قدرت جذب رطوبت را ندارد ولی عرق و بوی بد پاها را از بین می برد به همین دلیل بیشتر در ورودی خانه استفاده می شود.

پادری ها فضای های خالی خانه را می پوشانند، پس هنگام خرید به ابعاد فضای خالی خانه و همچنین یکسان یا هماهنگ بودن رنگ و طرح پادری با فرش ها و دکوراسیون منزل توجه کنید.

سفارش آنلاین خدمات قالیشویی مرکزی

با سفارش آنلاین خدمات قالیشویی خود از ۱۰% تخفیف ویژه سفارش آنلاین بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.