ترمیم پارگی و بید خوردگی فرش در کرج

یکی از آسیب هایی که همواره ممکن است به فرش ها، مخصوصا فرش های دستباف وارد شود، بیدخوردگی فرش است. بیدها حشره هایی هستند که در محیط مرطوب و تاریک تخم ریزی کرده و لار یا نوزاد حشره از پروتیئن موجود در پشم تغذیه می کند و بعد از بالغ شدن به شکل پروانه های ریزی در می آیند و این حشره دوباره در آن محل شروع به تخم ریزی میکند و این چرخه ادامه پیدا کرده و رفته رفته باعث از بین رفتن و خورده شدن مقدار زیادی از فرش می شود. برخلاف تصور این بید های بالغ نیستن که به فرش آسیب میزنند بلکه لار یا نوزاد حشره بید است که باعث از بین رفتن فرش یا به اصلاح بیدخوردگی فرش می شود. فرش های ماشینی و فرش های دستباف با ابریشم طبیعی و مرغوب دچار بیدخوردگی نمی شوند. در ادامه به راهکارهایی برای جلوگیری از بید زدگی می پردازیم.

  • مجهز به دستگاه ضد چروک
  • مجهز به خشک کن لوله ای
  • مجهز به گرم خانه طبقاتی
  • دستگاه های شستشو مدرن
  • دستگاه مبلشویی خارجی
  • شامپو های گیاهی و ارگانیک
  • رفوگران استادکار و حرفه ای
  • ارائه ضمانت نامه کتبی

بهترین راه جلوگیری از بیدخوردگی فرش از بین بردن مواردی است که بید در آن رشد می کند. یکی از این عوامل رطوبت می باشد. محیط مرطوب یکی از بهترین محیط ها برای رشد بید بوده و همچنین دمای بالا، محیط گرم و پشم های کثیف نیز از عوامل دیگر رشد بید ها هستند. بید ها از پشت فرش شروع به تخریب میکنند بهتراست هر چند وقت یکبار پشت فرش ها را چک کنیم و هر ۶ ماه یکبار آن ها را در معرض مستقیم آفتاب و هوای آزاد قرار دهیم.

ترمیم پارگی و بید خوردگی فرش - قالیشویی مرکزی

در روش های سنتی وقتی فرشی دچار بیدزدگی میشود از روش های مختلفی استفاده میکنند. این روش ها باید به گونه ایی باشند که آسیبی به رنگ و الیاف فرش نزده و باعث ایجاد حساسیت یا مسمویت نشود و همچنین مقرون به صرفه باشد. یکی از این روش ها نفتالین است. در این روش نفتالین را خورد کرده و درون پارچه قرار می دهند و بین فرش میگذارند و فرش رو لوله کرده و آن را درون پلاستکی قرار می دهند تا گاز تولید شده از نفتالین تمام فرش را بپوشاند و سریعا باعث از بین رفتن بیدزدگی شود. ماده ی دیگری که بوی کمتر و عملکرد بهتری نسبت به نفتالین دارد پارادی کلروبترن نام دارد که آن را لای فرش قرار میدهند.

یکی دیگر از روش های مقرون به صرفه در از بین بردن بید فرش استفاده از توتون و تنباکو (تنباکو اصل نه تنباکو های میوه ایی) است. به این صورت که تنباکو را زیر فرش می گذارند و یا برای عملکرد بهتر فرش را لوله میکنند تا گاز خارج شده به غلظت برسد و حشرات را نابود کند. یکی از مشکلات این روش این است که برای فرش هایی با رنگ روشن مشکل زا بوده و ممکن است با گذر زمان رنگ فرش را تغییر دهد.

راه های ارتباطی

شماره مستقیم دفتر

۰۹۱۰۵۳۴۷۳۰۸

آدرس دفتر

بلوار دانش آموز، بلوار یادگار امام، بین خیام و رودکی قالیشویی مرکزی کرج

آدرس کارخانه

محمد شهر

بیست خط ویژه

۰۲۶۳۲۷۰۰۱۲۶

مواد دیگری چون کافور، کلر، بنزن و فلفل نیز میتوانند برای جلوگیری از حمله ی حشرات مفید باشند.

در روش صنعتی از سرد و گرم کردن فرش برای از بین بردن لار بید ها استفاده می کنند. در این روش فرش را در دمای ۸- سرد و تا دمای ۱۰+، گرم میکنند این کار را چندین بار تکرار کرده تا تخم های موجود در فرش به کلی از بین بروند.

در صورتی که فرش دستباف شما دچار بیدزدگی شد قسمت بید زده را جدا کرده و فرش را به قالیشویی معتبر تحویل دهید تا بعد از ترمیم قسمت آسیب دیده به صورت اصولی، فرش را شسته و خشک نمایند.

نحوه ترمیم پارگی شیرازه فرش

بعد از اطلاع از مهمترین دلایل پارگی شیرازه فرش باید به دنبال ترمیم باشید. اما همین ابتدا بهتر است بگوییم به هیچ عنوان برای انجام این کار حساس خودسرانه وارد عمل نشوید، زیرا تنها با این کار فرش را خراب‌تر می‌کنید.

اما اگر برایتان نحوه این کار سوال است، باید بگوییم برای ترمیم شیرازه آسیب دیده باید نخ مناسب با چله فرش را پیدا کنید، سپس سوزن را نخ کرده و از بالای قسمت آسیب دیده سوزن را داخل فرش کنید.

بعد از تارکشی دیگر خامه رنگ یکسان با شیرازه وارد سوزن می‌شود و شیرازه‌دوزی تا بخش بالایی قسمت آسیب دیده ادامه پیدا می‌کند.

اگر شیرازه جزئی آسیب دیده است، لازم نیست کاملا آن را تعویض کنید. بلکه با سپردن کار ترمیم فرش به قالیشویی متخصص می‌توانید فرش را مانند روز اول تحویل بگیرید.

اگر شیرازه تحت تاثیر عوامل مختلفی که در بالاتر عنوان کردیم به‌طور کامل آسیب دیده باشد، رفوگر با استفاده از تیغ‌های مخصوص شیرازه را کامل از فرش جدا می‌کند و شیراه‌دوزی را دوباره انجام می‌دهد.

البته شیرازه‌دوزی در فرش‌های ماشینی و دستباف فرق دارد. در فرش‌های ماشینی شیرازه‌دوزی از طریق دستگاه سردوز زنی انجام می‌گیرد و در فرش‌های دستباف این کار با دست انجام می‌شود.

ترمیم پارگی و بید خوردگی فرش - قالیشویی مرکزی
_

ترمیم پارگی و بید خوردگی فرش در قالیشویی مرکزی

ترمیم پارگی و بید خوردگی فرش - قالیشویی مرکزی
ترمیم پارگی و بید خوردگی فرش - قالیشویی مرکزی
ترمیم پارگی و بید خوردگی فرش - قالیشویی مرکزی
ترمیم پارگی و بید خوردگی فرش - قالیشویی مرکزی
ترمیم پارگی و بید خوردگی فرش - قالیشویی مرکزی

روش های ثبت سفارش در قالیشویی مرکزی

_

برای ثبت سفارش در قالیشویی مرکزی میتوانید از طریق صفحه ی سفارش آنلاین اقدام کنید و ۱۰ درصد تخفیف روی فاکتور کل بگیرید. همچنین میتوانید با شماره های زیر تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.