دلیل زرد شدن ریشه های فرش

دلیل زرد شدن ریشه های فرش


چگونگی رفع زرد شدن ریشه فرش در منزل؟

گاهی اوقات، این مشکل برای شما پیش می‌آید که قسمت‌هایی از فرشتان به خصوص در بخش ریشه‌های آن بعد از شست و شو، شروع به تغییر رنگ و زرد شدن می‌کنند؛ این دلیل زرد شدن ریشه های فرش بعد از شستشو می‌تواند از موادی باشد که با فرش شما در تماس بوده‌اند و الیاف فرشتان را لکه‌دار کرده‌اند؛ یا می‌تواند به دلایلی مثل ظاهر شدن لکه‌های قدیمی فرش، شستشوی نادرست، مواد شوینده شیمیایی یا سایر عوامل رخ بدهد.اما این مسئله اصلاً جای نگرانی ندارد؛ شما می‌توانید با راهکارهایی که در این مقاله برای چگونگی رفع زرد شدن ریشه فرش در منزل به شما ارائه می‌کنیم، زردی فرش خود را از بین ببرید.

راهکارهای اساسی رفع زرد شدن ریشه فرش

رفع زردی فرش شسته شده را به چند روش مختلف می‌توانید انجام دهید؛ اما همه این روش‌ها ممکن است برای برخی از لکه‌های زرد کارساز نباشند. در این مواقع، بهترین راهکار، جلوگیری از زرد شدن ریشه های فرش است.اما در ادامه، قصد داریم چندین روشی را که به رفع زرد شدن ریشه فرش شما کمک می‌کنند، بررسی کنیم:

همچنین بخوانید ….

بسیاری از افراد با چله کشی فرش و انواع آن آشنایی ندارند. در حالی که این مرحله نقشی مهم در کیفیت فرش دارد . ما در این مقاله آن را شرح داده‌ایم …

۱. شست و شوی اصولی فرش

زمانی که فرش خود را به طور اصولی و حرفه‌ای شست و شو می‌دهید، این می‌تواند نواحی زرد رنگ و لکه‌دار فرش شما را به خوبی از بین ببرد و رنگ اصلی فرشتان را نمایان کند. همچنین، وقتی تمیزکاری شما به گونه‌ای باشد که تا عمق فرشتان را نیز پاکسازی می‌کند، با بیرون آمدن کثیفی‌ها و ذرات آلودگی از داخل الیاف فرش، دیگر نگرانی بابت زرد شدن فرش خود در آینده نخواهید داشت.

۲. اسید شویی

استفاده از شوینده‌های قلیایی با pH بالا برای شستشوی فرشتان، می‌تواند باعث زردی فرش شما شود؛ بنابراین، برای رفع زردی فرش شسته شده خود می‌توانید از روش اسید شویی استفاده کنید. در این روش به کمک محصولات شوینده با پایه اسیدی، علاوه بر آبکشی مواد شوینده باقیمانده از روی فرشتان، خاصیت قلیایی آن را نیز خنثی می‌کنید و رنگ اصلی فرشتان را باز می‌گردانید.

۳. سرکه

اگر از جوش‌شیرین برای تمیز کردن فرش خود استفاده کرده‌اید، احتمالاً متوجه زرد شدن فرشتان شده‌اید.

دلیل زرد شدن ریشه های فرش

در این صورت، برای رفع زرد شدن ریشه فرش خود به روش زیر عمل کنید:

  •  آب و سرکه سفید را به نسبت ۳ به ۱ در یک کاسه مخلوط کنید.
  •  مقداری از محلول را بر روی اسفنج بریزید و سپس آن را روی لکه جوش‌شیرین بمالید.
  •  در نهایت، یک حوله یا پارچه سفید را چندبار بر روی ناحیه لکه‌دار شده بکشید تا زردی آن از بین برود.
  • سپس، بگذارید تا فرش به طور طبیعی خشک شود.

۴. اسید سیتریک

اگر زردی فرش شما از نوع زردی فنلی است که در فرش‌های دارای هیدروکسی تولوئن بوتیله (BHT) ایجاد می‌شود، برای از بین بردن لکه زردی فرشتان با محلول اسید سیتریک به روش زیر عمل کنید:

  • به میزان ۸ تا ۱۰ قاشق غذاخوری از اسید سیتریک را با ۳ لیتر آب داغ مخلوط کنید.
  •  محلول را بر روی ناحیه لکه‌دار اسپری کنید.
  • سپس با یک حوله سفید، محل لکه‌دار را خشک کنید.

سفارش آنلاین خدمات قالیشویی مرکزی

با سفارش آنلاین خدمات قالیشویی خود از ۱۰% تخفیف ویژه سفارش آنلاین بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.