بهترین فصل برای شستشوی فرش - قالیشویی مرکزی

بهترین فصل برای شستشوی فرش


بهترین فصل برای شستشوی فرش‌ها

شستشوی فرش این روزها و با سبک زندگی‌های جدید، گاهی تبدیل به یک چالش برای خانواده می‌شود. دیگر خانه‌های حیاط‌‌‌‌دار زیاد وجود ندارد که هر تابستان دیوارهای حیاط و پشت‌بام‌هایش پر از فرش‌های شسته شده باشند.

محدودیت‌های زندگی آپارتمانی مانع بسیاری از کارها می‌شوند. اما واقعیت این است که فرش‌ها با توجه به نوع زندگی، گاهی نیاز به شستن دارند. حالا سوال این‌ جاست که فرش‌ها را چند بار در سال بشوییم؟ و بهترین فصل برای شستن فرش کدام است؟ در این مطلب به این دو سوال پاسخ می‌دهیم.

فرش‌ها را در سال چند بار بشوییم؟

فرش‌ها را در سال چند بار بشوییم؟ برای این موضوع نمی‌توان یک قانون مشخص تعیین کرد. فرش در خانه‌هایی که تعداد افراد ساکن در آن زیاد هستند یا بچه کوچک دارند خیلی زودتر کثیف می‌شود. از طرف دیگر حیوان خانگی هم باعث کثیفی فرش می‌شود. در عین حال ممکن است سبک زندگی شما به گونه‌ای باشد که با کفش روی فرش راه بروید. طبیعی است که فرش زودتر در خانه شما کثیف شده و نیاز به شستن دارد.

همچنین بخوانید ….

بهترین فصل برای شستشوی فرش، فصل تابستان است. گرمای خورشید باعث می‌شود که تمامی آب موجود در فرش تبخیر شده و هیچ رطوبتی در بافت آن باقی نماند …

برعکس خانه‌هایی که رفت و آمد زیادی ندارند یا از روفرشی برای فرش استفاده می‌کنند، لازم نیست مدام فرش خود را بشویند. حال فرش به مرور زمان و حتی با جارو کشیدن مرتب و لکه‌گیری هم به مرور زمان کثیف می‌شود. در بعضی خانه‌ها لازم است دو بار در سال و در بعضی دیگر یک بار در سال اقدام به شستن فرش‌ها کرد.کثیفی‌های مختلف به مرور زمان می‌تواند به بافت فرش آسیب بزند. پس با شستشوی به موقع مانع آسیب دیدن فرش خود شوید.

فرش‌ها را در خانه بشوییم یا قالیشویی؟

شستشوی فرش در خانه و به سبک سنتی خیلی توصیه نمی‌شود. این موضوع هم به دلیل کمبود آب و هم نبودن جایی برای خشک شدن فرش، خیلی منطقی نیست.کمک گرفتن از قالیشویی می‌تواند بهترین گزینه باشد. حتی اگر دوست ندارید که فرش شما به کارگاه‌های قالیشویی برود، می‌توانید از خدمات شستشوی فرش در منزل قالیشویی‌ها کمک بگیرید.

برای فرش‌های دستبافت به خصوص این موضوع اهمیت زیادی دارد. جنس الیاف فرش‌های دستبافت به گونه‌ای است که ممکن است رنگ‌های آن در هم برود و فرش شما از بین برود. قالیشویی‌ها با استفاده از مواد و ابزار مناسب اقدام به شستن فرش می‌کنند و در این روند، هیچ آسیبی به فرش شما وارد نمی‌شود.

بهترین فصل برای شستشوی فرش - قالیشویی مرکزی

فرش‌ها را در چه فصلی بشوییم؟

به صورت سنتی، فصل شستن فرش در خانواده‌های ایرانی،‌ اواخر اسفند و پیش از نوروز است. اما واقعیت این است که این فصل برای این کار خیلی مناسب نیست. بهترین فصل برای شستن فرش، تابستان است. نور خورشید و گرمای آن کمک می‌کند که تمام آب موجود در بافت فرش تبخیر شده و در نتیجه احتمال پوسیدگی بر اثر رطوبت وجود نداشته باشد.

سخن پایانی

شستشوی فرش کاری است که باید با دقت زیاد انجام شود. فرش‌ها حکم یکی از سرمایه‌های زندگی را دارند و باید برای حفظ سلامت آن‌ها کوشش کرد. شستشوی حرفه‌ای فرش، باعث طول عمر و سلامت فرش خواهد شد. قالیشویی‌های مجاز و حرفه‌ای این کار را به‌ راحتی چه در خانه و چه در کارگاه‌های قالیشویی انجام می‌دهند.

سفارش آنلاین خدمات قالیشویی مرکزی

با سفارش آنلاین خدمات قالیشویی خود از ۱۰% تخفیف ویژه سفارش آنلاین بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.