فرشها را در سال چند بار بشوییم؟ - قالیشویی مرکزی

فرشها را در سال چند بار بشوییم؟


فرش‌ها را چند بار در سال بشوییم؟

شستن فرش یکی از چالش‌هایی است که خانواده‌های ایرانی با آن روبه‌رو هستند. این تصور از قدیم در میان مردم ما وجود داشته که هر چقدر فرش کمتر شسته شود، ارزش آن بیشتر حفظ خواهد شد. این موضوع به‌ خصوص در مورد فرش‌های دستبافت بیشتر تاکید شده است. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که آیا این تصور درست است یا نه؟ و اگر درست است، چند بار در سال می‌توانیم فرش را بشوییم؟

چرا باید فرش را هر از گاهی بشوییم؟

فرش‌ها به‌ دلیل داشتن تار و پودهایی از جنس‌های مختلف، مکان خوبی برای جمع شدن آلودگی، گرد و غبار و حتی تخم‌های حشرات هستند. اگر شما فرش خود را مرتب جارو کنید و از روفرشی برای محافظت از آن استفاده کنید، طبیعی است که فرش دیرتر کثیف می‌شود.اما در خانه‌هایی که بچه کوچک دارند یا رفت و آمد در آن‌ها زیاد است، طبیعی است که حتی با وجود روفرشی، فرش‌ها زودتر کثیف می‌شوند.

این موضوع در خانه‌هایی که حیوانات خانگی دارند هم زیاد دیده می‌شود. حتی اگر ظاهر فرش خیلی کثیف به نظر نمی‌رسد، باز هم آلودگی به عمق فرش شما نفوذ می‌کند و تنها بعد از شستشوی فرش، شما متوجه می‌شوید که چقدر تمیز شده است.

همچنین بخوانید ….

مقدمه امروزه با وجود منازل مسکونی آپارتمانی، نبود جا برای شستشوی سنتی فرش، هدر رفتن آب زیاد برای شستشوی فرش …

شستشوی فرش در خانه یا قالیشویی؟ کدام بهتر است؟

با توجه به کمبود آب و البته تغییر سبک زندگی‌ها و تبدیل شدن به سبک آپارتمانی، امکان شستن فرش در خانه خیلی وجود ندارد. اما حتی اگر شما امکان این کار را داشته باشید، باز هم شستشوی فرش دستبافت در خانه اصلا کار منطقی نیست. به دلیل نوع الیاف و سبک رنگرزی ریشه‌های فرش دستبافت، امکان ترکیب شدن رنگ‌ها وجود دارد و بهتر است این کار را در خانه انجام ندهید.

برای هر دو نوع فرش،‌ چه ماشینی و چه دستبافت،‌ بهترین کار سپردن به قالیشویی است. حتی اگر تصمیم به شستن فرش در خانه هم داشته باشید، می‌توانید از خدمات شستشوی فرش در منزل قالیشویی‌ها استفاده کنید تا خیالتان از بابت سلامت فرش راحت باشد.

بهترین فصل برای شستشوی فرش چه زمانی است؟

از قدیم، خانواده‌های ایرانی در اواخر اسفند و پیش از نوروز اقدام به شستشوی فرش‌های خود می‌کردند. اما واقعیت این است که این زمان برای شستن فرش خیلی مناسب نیست. سرمای هوا، و بارندگی‌های اواخر زمستان مانع خشک شدن فرش می‌شوند.

بهترین فصل برای شستشوی فرش، فصل تابستان است. گرمای خورشید باعث می‌شود که تمامی آب موجود در فرش تبخیر شده و هیچ رطوبتی در بافت آن باقی نماند. اندکی رطوبت می‌تواند به مرور زمان باعث پوسیدگی فرش شما شود. پس برای شستن فرش‌های خود منتظر عید و بهار نباشید.

فرشها را در سال چند بار بشوییم؟ - قالیشویی مرکزی

سخن پایانی

بسیاری توصیه می‌کنند که فرش‌های خود را سالی دو بار بشویید. اما اگر فرش شما کثیف نباشد، نیازی به شستشوی آن نیست. پس با توجه به مقدار پا خوردن فرش و میزان کثیفی اقدام به شستشوی آن کنید. این موضوع می‌تواند یک یا دو بار در سال باشد. فقط به میزان دمای هوا توجه کنید و در فصول گرم سال اقدام به شستن فرش خود کنید.

سفارش آنلاین خدمات قالیشویی مرکزی

با سفارش آنلاین خدمات قالیشویی خود از ۱۰% تخفیف ویژه سفارش آنلاین بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.